Hoe maak ik een e-mailaccount aan in cPanel?
Laatst gewijzigd 13-07-2020Om een mail account aan te maken in cPanel kan je de volgende stappen volgen:
- Log in op je gebruikersaccount op cPanel.
- Ga onder het kopje "E-mail" naar "E-mailaccounts".
- Klik hier op "Maken".
- Voer bij "Gebruikersnaam" het gewenste gebruikersnaam in.?
Dit is ook de naam die voor de "@" komt te staan in het e-mail adres. - Voer het gewenste wachtwoord in of druk op "Genereren" om een wachtwoord te laten genereren.
- Bij "Storage Space" kan je een quota stellen aan de gewenste grootte.?
Wanneer deze ruimte wordt overschreden kunnen er geen mails verzonden of ontvangen worden. - Nadat deze instellingen zijn gemaakt kan het account aangemaakt worden voor gebruik, de overige opties worden hieronder beschreven.
- Klik op "Maken" om het account aan te maken.
Je kan nu gebruik maken van het e-mail account, deze kan je instellen met de ingevulde gegevens op je mail applicatie.
Overige instellingen
Onder "Beveiliging" heb je de mogelijkheid om een alternatieve e-mail adres mee te geven met de optie "Provide alternate email".
Hiermee zal een wachtwoord reset link naar dit e-mail adres worden verzonden om het wachtwoord aan te maken.
Er is een optie binnen cPanel om automatisch mappen aan te maken voor plus adresseringen.
Als deze optie aan staat en er een mail binnenkomt op het e-mail adres "gebruiker+map@domein.nl", dat er automatisch een map aangemaakt wordt met de naam "map" en hier de mail in wordt afgeleverd.?
Wanneer de optie uitgezet wordt, komt deze mail in de inbox aan en wordt er geen nieuwe map aangemaakt.
Er is een optie om een welkomstmail te sturen naar de gebruiker van de mail.
Hierin staan instructie om de mail in te stellen in verschillende mail applicaties.
Deze mail kan verstuurd worden door de optie: "Send a welcome email with instructions to set up a mail client" aan te vinken.
Vragen over onze dienstverlening?
Onze support is op werkdagen bereikbaar van 9:00 - 17:30.