Hoe stel ik een e-mailfilter in op cPanel?
Laatst gewijzigd 16-07-2020Soms is het handig om een? e-mail filter in te stellen voor een gebruiker.
Dit is vaak in situaties waarin een afzender spam verstuurd, en deze mail het beste gelijk verwijderd kan worden.|
Maar kan ook gebruikt worden voor bepaalde mails die direct gesorteerd kunnen worden.
Om een e-mail filter in te stellen volg je de volgende stappen:
- Log in op cPanel met de bekende gegevens.
- Navigeer onder het kopje "E-mail" naar "E-mailfilters".
- In dit scherm selecteer je de gebruiker waarvoor je de filter in wilt stellen door op "Filters beheren" te klikken.
- In het volgende scherm kan je bestaande filters aanpassen, of een nieuwe aanmaken. We gaan hier verder vanuit dat een regel wordt aangemaakt, maar het aanpassen werkt op dezelfde manier.
- Als eerst geeft je de "Filternaam" in. Dit wordt de naam die gebruikt wordt voor deze regel.
- Onder "Regels" geef je de voorwaarde aan van de regels. Bijvoorbeeld als je "van" en "bevat" en de tekst "domein.nl"?ingeeft wordt de aangegeven actie uitgevoerd op alle ontvangen mail vanuit "domein.nl". Hier zijn enkele verschillende opties voor beschikbaar.
- Onder "Acties" kan je aangeven wat de gewenste actie is voor de mails die aan de regels voldoen, bijvoorbeeld "bezorgen aan een map" zorgt ervoor dat deze automatisch worden gesorteerd naar een bepaalde map.
- Klik op "Maken" om deze regel actief te stellen.
Bij "Regels" en "Acties" kunnen er ook meerdere regels of acties toegepast worden door rechts op het plusje te klikken en een andere regel of actie mee te geven.
Vragen over onze dienstverlening?
Onze support is op werkdagen bereikbaar van 9:00 - 17:30.