Hoe start ik een escalatieprocedure voor een .nl domein?

Laatst gewijzigd 26-01-2024

Inleiding:
Soms kan het voorkomen dat je je domeinnaam hebt ondergebracht bij een andere partij die niet meer reageert.
Bijvoorbeeld wanneer je de verhuiscode wilt opvragen en de huidige partij reageert niet meer, waardoor je je domeinnaam niet kan verhuizen.
Dit is een vervelende situatie. Gelukkig heeft SIDN voor .nl domeinen hiervoor een escalatieprocedure.
Deze procedure kan alleen bij .nl domeinen, voor andere extensies is dit helaas niet mogelijk.

Verificatie
Om er zeker van te zijn dat SIDN de verhuiscode afstaat aan de juiste persoon wordt er gekeken naar de houder van de domeinnaam.
Van de houder hebben wij dan gegevens nodig. Het is altijd heel belangrijk om te kijken of de houder van de domeinnaam correct is ingesteld.

Hoe start ik de escalatieprocedure?
Je kan de escalatieprocedure starten door een mail naar naar onze supportafdeling toe te sturen, en daarbij de volgende documenten aan te leveren:
1: een recente kopie van het KVK uittreksel (wanneer de houder een zakelijk profiel heeft).
2: een kopie van de ID kaart van de persoon die in de KVK staat (van de kopie mogen niet relevante data doorgestreept / weggelaten worden, zoals een foto, of je kan een watermerk toevoegen).
3: een ondertekend schrijven door de houder die ook in de KVK / ID kaart staat) op briefpapier, deze kan je vervolgens inscannen.
Vermeld hierin duidelijk waarom je gebruik maakt van de escalatieprocedure (bijvoorbeeld omdat de andere partij niet mee werkt, niet reageert en geen verhuiscode afgeeft), en dat je de domeinnaam daarom onder wilt brengen bij: The Registrar Company BV.

Zodra wij de email + documenten hebben ontvangen, kunnen wij de escalatieprocedure starten.
SIDN zal vervolgens binnen maximaal 5 werkdagen een beslissing nemen om de verhuiscode af te staan.

Was dit artikel nuttig?
Zeker Niet echt!

Vragen over onze dienstverlening?

Onze support is op werkdagen bereikbaar van 9:00 - 17:30.