HostingDirect gaat op in InternetToday

Zoals in eerdere berichtgeving aangegeven gaat HostingDirect per 13 februari op in InternetToday. Met deze overgang gaan er een aantal dingen veranderen. Zo beschik je over een veel snellere applicatie, heb je veel meer dataverkeer en kun je veel meer zaken zelf regelen via mijn.internettoday.nl. Ook administratief veranderen er een aantal zaken. Zo is de manier van verlengen veranderd en hanteren we een andere manier van facturering. In de 'Veel gestelde vragen' sectie op deze pagina vertellen we je hier alles over. Maar graag willen wij je allereerst welkom heten en stellen we onszelf graag voor.

Wie is InternetToday

InternetToday is een full managed serviceprovider die werkt uit pure passie voor techniek. HostingDirect en InternetToday vallen onder dezelfde B.V., namelijk Today Concepts B.V. Wij leveren sinds 2001 managed hosting oplossingen voor zowel eindgebruikers en resellers. Onze persoonlijke benadering en bereikbaarheid maakt dat we een hoge klanttevredenheid hebben.

Na 22 jaar hebben we bewezen volledig zelfstandig te opereren. Met meer dan 10.000 klanten en 200.000 domeinnamen onder beheer, hosten we 75.000+ websites. Onze kracht is dat we meedenken met onze klanten, dat we snel schakelen en dat we service verlenen zoals het hoort.

Welke diensten levert InternetToday

Met ons team opereren we vanuit 3 verschillende datacenters in Nederland en beheren we honderden dedicated- en virtuele servers (AWS, Azure of onze eigen Cloud).

Daarnaast biedt InternetToday tools voor resellers via mijn.internettoday.nl, waarmee domeinnamen en SSL-certificaten volledig automatisch aan te vragen zijn. Ook voor reseller webhosting ben je bij ons aan het juiste adres.

Uiteraard kun je ook bij InternetToday terecht voor allerhande licenties voor jouw servers zoals DirectAdmin, cPanel, Plesk, Installatron en vele tientallen andere (Microsoft) licenties. Een overzicht van de producten en diensten van InternetToday:

  • Domeinnamen
  • SSL-certificaten
  • Hosting - Linux, Windows, WordPress, Joomla, Magento, Webshop
  • Virtual Private Servers (VPS)
  • Dedicated servers
  • Managed services - Virtuozzo, Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Apache CloudStack, Disaster Recovery Tests (DRT), Service Level Agreement (SLA)
  • E-mail
  • Licenties – SpamExperts, Patchman

Wat gebeurt er met mijn hostingpakket(ten)?

Neem je hosting af, dan verandert de naam, de specificaties blijven ongewijzigd.

Hostingpakket HostingDirect Hostingpakket InternetToday
DirectFree IT Easy
DirectStarter IT Easy
DirectPRO IT Starter

Hoe kun je ons bereiken?

Om jou te ondersteunen bij eventuele vragen is de telefonische helpdesk iedere werkdag via +31 (0)88-7507000 bereikbaar van 9:00 tot 17:30 uur.

Daarnaast kun je via mijn.internettoday.nl veilig met ons chatten of een ticket aanmaken. Een ticket kun je ook aanmaken door te mailen naar support@internettoday.nl.

Verandert er iets voor jou?

  • Je krijgt je facturen voortaan vanuit de administratie van InternetToday. De link in de mail gaat net als nu naar betalingsprovider Mollie.
  • De bankrekening is gewijzigd naar:
    IBAN: NL25RABO0133503615
    T.n.v.: InternetToday.nl

Tijdens de eerste weken krijg je toegang tot ons belangrijkste systeem; mijn.internettoday.nl.
In deze portal kun je:

  • 1.200+ verschillende domeinnaamextensies realtime registreren.
  • Je huidige domeinnamen en SSL-certificaten beheren.
  • Gebruikmaken van onze gratis Managed DNS.
  • Binnen mijn.internettoday.nl vind je ook je facturen terug.

Veel gestelde vragen

Hoe log ik in mijn account?

Een ander hostingpakket en een andere aanbieder. Dat betekent ook een andere manier van inloggen. Je kunt gemakkelijk inloggen in het InternetToday portal via de mijn.internettoday omgeving.

Ik ben het wachtwoord van mijn mijn.internettoday omgeving vergeten. Wat nu?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je je wachtwoord niet meer weet. In dat geval ga je naar de mijn.internettoday omgeving waar je direct op 'Wachtwoord vergeten' kunt klikken. Je vult je gebruikersnaam of klantnummer in; deze gegevens vind je in de welkomstmail die je van InternetToday ontvangen hebt. Nadat je op 'Wachtwoord resetten' geklikt hebt, ontvang je binnen enkele ogenblikken een mail met het onderwerp 'Verzoek tot wijziging wachtwoord'. In deze mail tref je een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Let op: deze link is geldig voor 30 minuten. Heb je de aanvraag tot resetten van je wachtwoord niet gedaan, dan kun je de betreffende mail verwijderen.

Hoe log ik in op mijn control panel?

Waar je met HostingDirect gewend was aan het DirectAdmin control panel, is dat bij InternetToday niet anders. Je beschikt nog steeds over het DirectAdmin control panel. De manier van inloggen is anders. Via het InternetToday portal log je gemakkelijk in op het control panel.

Wat gebeurt er met de looptijden van mijn hostingpakketten?

De looptijd en eindatum van de hostingpakketten blijven hetzelfde. Het overzicht van jouw hostingpakketten en de verloopdata vind je in je mijn.internettoday omgeving.

Kan ik mijn hostingpakket upgraden?

Wij snappen natuurlijk als geen ander dat de keuze voor een hostingpakket afhankelijk is van jouw behoeften als klant, het soort website dat je hebt en de plannen die je hebt met je website(s). We kunnen ons dan ook voorstellen dat je het pakket waar we je naartoe migreren wilt upgraden. Dat is natuurlijk mogelijk! Je regelt dit eenvoudig zelf in je mijn.internettoday omgeving.

Kan ik mijn hostingpakket ook downgraden?

Wij snappen natuurlijk als geen ander dat de keuze voor een hostingpakket afhankelijk is van jouw behoeften als klant, het soort website dat je hebt en de plannen die je hebt met je website(s). Het kan zijn dat je hostingpakket gewoonweg te groot is geworden en dat je daardoor behoefte hebt aan een kleiner pakket. Naast het upgraden van je hostingpakket kun je je pakket ook downgraden en ook dit regel je eenvoudig zelf in je mijn.internettoday omgeving.

De prijsstelling van de hostingpakketten van InternetToday is anders dan de prijsstelling van HostingDirect. Hoe kan dat?

De prijsstellingen van InternetToday wijken af van de prijsstellingen zoals HostingDirect hanteerde. Waar je bij HostingDirect bijvoorbeeld gratis een DirectFree hostingpakket kon aanschaffen (bij aanschaf van een .NL-domeinnaam), rekenen we bij InternetToday € 0,49 (p/m) voor het goedkoopste hostingpakket. De dienstverlening van HostingDirect was gericht op het het aanbieden van hoogwaardige webhosting tegen bodemprijzen. Zo was het bijvoorbeeld niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen met HostingDirect. Bij InternetToday kun je wel telefonisch contact opnemen met onze customer support. Daarnaast zorgen we ervoor dat je applicatie vele malen sneller is en dat je over veel meer dataverkeer kunt beschikken. Ook hanteren we bij InternetToday scherpere tarieven voor het registreren en verhuizen van domeinnamen.

Het verlengen van de diensten die je afneemt bij InternetToday is veranderd. Hoe gaat het in z'n werk?

Bij InternetToday wordt de dienst of worden die diensten die je afneemt automatisch verlengt; we hebben de autorenew-optie voor je ingeschakeld. Op deze manier loop je nooit het risico dat je webapplicatie van de een op andere dag offline is. Na automatische verlenging van een of meerdere diensten ontvang je achteraf een factuur met een overzicht van de verlengde diensten. Dit is anders dan bij HostingDirect waar je zelf de diensten/producten die je wilde verlengen moest kiezen.

De facturen van InternetToday zijn anders. Hoe kan dat?

Bij InternetToday hanteren we een andere vorm van facturering. In de factuur, die je na automatische verlenging van de diensten/producten ontvangt, tref je een overzicht van deze afgenomen diensten/producten. Uiteraard vind je een overzicht van jouw facturen ook in je mijn.internettoday omgeving.

Bij HostingDirect maakte ik gebruik van de handige ondersteuningsomgeving. Heeft InternetToday deze ook?

Ja! Je kunt de pagina /ondersteuning bekijken. Hier tref je de Youtube filmpjes zoals die ook op de pagina 'Ondersteuning' van HostingDirect stonden.

Ik heb een vraag over (een van) mijn hostingpakket(ten). Waar kan ik terecht?

In tegenstelling tot wat je gewend was bij HostingDirect kun je telefonisch contact opnemen met InternetToday. Ook heb je de mogelijkheid om te chatten met een van onze medewerkers.